Naslovna Intervju Intervju Maja Gudžulić HR Menadžer Hotel Marriott Beograd

Intervju Maja Gudžulić HR Menadžer Hotel Marriott Beograd

1497
1

Da li nam možete reći nešto o hotelu, kada je otvoren, koliko ima zaposlenih?

Ono što je jako pohvalna činjenica jeste upravo to da je ovo prvi Marriott-ov hotel na teritoriji Srbije koji posluje pod brendom Courtyard. Hotel je lociran u samom srcu centra Beograda na Trgu Republike, na nekoliko koraka od Knez Mihailove ulice i mnogih atrakcija, ima 7 spratova, 114 soba, od toga su dva studio apartmana, fitnes centar (samo za goste hotela), biznis centar, 24 Hour Market, restoran sa kompletnom uslugom i bar na prvom spratu kao i tri manje sale za sastanke (na prvom i sedmom spratu).

Hotel je otvoren zvanično 17.10.2015. godine a trenutno imamo 69 zaposlenih.

Kada se oslobodi radno mesto u hotelu i kada imate potrebu za novim zaposlenim, da li odmah raspisujete oglas za posao, ili u obzir uzimate kandidate koji su ranije konkurisali?

Prvenstveno proverimo da li je neko od naših zaposlenih zainteresovan za poziciju koja je trenutno otvorena a ukoliko to nije slučaj onda pogledamo u bazi podataka biografije poslate u poslednja dva meseca a ako i tu ne možemo pronaći kandidate sa odgovarajućim kvalifikacijama onda raspisujemo oglas za posao.

Kada imate potrebu da zaposlite kandidata na odgovornoj poziciji, a među zaposlenima nemate odgovarajućih kandidata, da li kontaktirate zaposlene iz drugih hotela, koji imaju potrebne kvalifikacije i iskustvo, kako bi im ponudili da pređu da rade kod Vas?

Dešavalo se da smo kontaktirali zaposlene iz drugih hotela, prvenstveno da ih pitamo da li su zainteresovani za takvu poziciju a ukoliko da onda je neophodno da pošalju svoju biografiju kako bismo započeli sa daljom procedurom koja je u skladu sa Marriott-ovim standardima.

Kada Veliki broj kandidata aplicira za određenu poziciju (npr. za recepciju), koji je proces selekcije, na osnovu čega određeni kandidati uđu u uži krug?

Uvek je velika prednost prethodno radno iskustvo, u hotelima slične ili iste kategorije, sa sličnim pogodnostima i naravno da je prednost iskustvo u hotelskom lancu i poznavanje stranih jezika.

Kada oglasite slobodno radno mesto npr. za kuhinju, ko vodi razgovore sa kandidatima? Da li šef kuhinje na kraju donese odluku o prijemu radnika ili to radite zajedno?

Razgovore sa kandidatima skoro uvek vodim ja uz prisustvo šefa odeljenja. Obzirom da su pozicije u kuhinji da kažem specifične, ja sam zadužena da proverim određene veštine kandidata (način razgovora, stav, razmišljanje i sl.) a nakon toga šef kuhinje procenjuje njegove/njene stručne veštine u praksi tako što im zadamo da nam pripreme neko od svojih omiljenih jela kako bismo na delu mogli da procenimo da li je to pravi kandidat za nas i šef kuhinje donosi konačnu odluku kojeg ćemo kandidata angažovati.

Da li Vaš hotel organizuje praksu za studente? Da li među zaposlenima imate studente, koji su bili na praksi, a kasnije dobili i zaposlenje?

Naš hotel ima ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji sa par Univerziteta u Beogradu. Možemo da se pohvalimo da smo do sada zaposlili tri studenta koji su prethodno bili kod nas na stručnoj praksi (dvoje u kuhinji, jedan u odeljenju za hranu i piće, a moram da napomenem da je jedna studentkinja zahvaljujući znanju koje je stekla u našem hotelu na recepciji i u rezervacijama dobila posao u Omanu).

Da li zaposleni imaju mogućnost napretka u kompaniji i da li imaju mogućnosti prelaska iz sektora u sektor?Da li zaposleni koji se istaknu kao veoma dobri radnici imaju mogućnost da odu da rade u neki drugi hotel iz Vašeg lanca u inostranstvu?

Postoji procedura koju smo sproveli, a zove se „cross training“. Naime, svako od našim zaposlenih nakon godinu dana rada u hotelu ima pravo da prođe tzv. „cross training“ u bilo kom drugom odeljenju. Tako da smo u prethodnoj godini imali prelaz zaposlenog iz odeljenja domaćinstva sa pozicije pomoćnog radnika u domaćinstvu u odeljenje za hranu i piće na poziciju pomoćnog konobara, iz odeljenja za hranu i piće sa pozicije hotese na recepciju na poziciju recepcionera a ove godine takođe imamo prelazak iz odeljenja za hranu i piće sa pozicije konobarice na recepciju na poziciju recepcionera. Svi gore navedeni zaposleni su prošli „cross training“ koji traje mesec dana a neophodno je da imaju ukupno 60 radnih sati. Takođe smo ove godine imali prvi interni transfer iz našeg hotela u hotel u Varšavi, zaposlena je bila kod nas na poziciji višeg referenta računovodstva a prešla je na poziciju asistenta direktora finansija u dosta veći hotel na naravno bolju poziciju jer se apsolutno istakla kao vredan i dobar radnik koji želi dalje da se razvija.

Za koju poziciju u Vašem hotelu konkuriše najveći, a za koju najmanji broj kandidata?

Najveći broj kandidata konkuriše za poziciju recepcionera a nažalost najmanji broj konkuriše za poziciju sobarica.

Da li smatrate da su obuke i razvoj zaposlenih veoma važne? Na koji način Vi radite na razvoju zaposlenih?

Apsolutno da je jako važno ulagati u naše osoblje kako bismo ih razvijali vremenom u lidere i kako bi bili što uspešniji u onome što rade.Marriott International garantuje svim menadžerima minimum 40 sati stručnog treninga tokom jedne godine („Core Management Training“) u zavisnosti od veštine koju određeni menadžer treba da razvije ili na kojoj treba više da poradi.Takođe imamo online treninge koji su dostupni svim zaposlenima. Određeni broj treninga je propisan od strane same kompanije koji svi zaposleni moraju da prođu ali su tu dostupni i drugi besplatni treninzi koje zaposleni sam može da izabere i odsluša u zavisnosti od toga šta dodatno želi da nauči ili mu bude dodeljeno od strane šefa odeljenja kako bi se unapredila određena veština,

Šta je to što Vaš hotel izdvaja u odnosu na druge po pitanju zaposlenih? Koje su prednosti rada u Vašem hotelu?

Ono što je specifično za naš hotel jeste upravo zdrava atmosfera između svih zaposlenih na kojoj svakodnevno radimo. Potrudili smo se da budemo drugačiji u smislu dekoracije prostorija namenjenih zaposlenima, organizovanja druženja van radnih aktivnosti, nagrada za zaposlene i lidere kvartala i godine, mesečnih odeljenskih sastanaka, kvartalnih sastanaka na nivou celog hotela gde delimo sve sa našim zaposlenima, prednosti, nedostatke, koji su naši ciljevi, šta se očekuje od njih, koristimo polisu otvorenih vrata da u svakom trenutku bilo ko od naših zaposlenih može slobodno da se obrati bilo kom šefu odeljenja uključujući i generalnog menadžera, da da svoj predlog, mišljenje, sugestiju, da se požali ili jednostavno samo porazgovara.Jednom godišnje u maju imamo celu nedelju koja je posvećena zaposlenima i u toj nedelji organizujemo svakodnevno različite aktivnosti za sve zaposlene, delimo razne nagrade i na taj načun želimo svima da se zahvalimo na njihovom svakodnevnom radu i trudu. U septembru imamo celu nedelju koja je posvećena odeljenju domaćinstva i na sličan način organizujemo različite aktivnosti za njih i zahvaljujemo im se za sve što čine za kompaniju tokom cele godine i to je jedino odeljenje koje ima nedelju koja je posvećena samo njima (ovo je razvijeno na internacionalnom nivou).

Znamo da je veoma bitno motivisati radnike. Na koji način Vi motivišete Vaše radnike ?

U našem hotelu postoji par načina kako motivišemo naše zaposlene.

Imamo program koji se zove „Mighty Oak Achiever“, gde svako od naših zaposlenih u svakom trenutku može da oda priznanje svom kolegi zbog nečega što je uradio/la, što je van svakodnevnih radnih aktivnosti tako što će dodeliti popunjeni zeleni listić, i na kraju svakog kvartala proglašavamo pobednika i to tako što izbrojimo sve zelene listiće i ko ima najveći broj glasova je „Mighty Oak Achiever“ tog kvartala i dobija priznanje od hotela na velikom zelenom listu i poklon.U isti program ulaze i pohvale od strane naših gostiju, koji ostavljaju svoje komentare putem mejla, booking.com-a, trip advisor-a, Guest Voice-a i na isti način proglašavamo pobednika, samo što se u ovom slučaju dodeljuju žuti listići i ko ima najviše pohvala od strane gostiju dobija priznanje u vidu velikog žutog lista i poklon.Postoji izbor za radnika kvartala i lidera kvartala, gde svi šefovi odeljenja predlažu zaposlenog koji se naviše istakao u ta tri meseca i ko ima najveći broj glasova dobija priznanje u vidu diplome potpisane od strane generalnog menadžera i novčanu nagradu. Takođe svi zaposleni koji su izabrani tokom 4 kvartala ulaze u uži krug za odabir radnika i lidera godine.Dodatno kako motivišemo zaposlene jeste da ukoliko se uprazni bilo koja pozicija u hotelu, prvenstveno gledamo da li imamo mogućnost da nekoga od trenutnih zaposlenih unapredimo a ako ne tek onda tražimo raspisujemo konkurs.Jedna od motivacija jeste i „cross traning“ koji sam već pomenula.Svi naši zaposleni imaju pravo na 20% popusta na sve usluge u odeljenju za hranu i piće kao i specijalne cene za zaposlene u svim Marriott International hotelima širom sveta.

Da li nam možete reći nešto o prethodnom radnom iskustvu? Kako ste dobili prvi posao, kako je tekao Vaš razvoj karijere?

Prvi susret sa hotelijerstvom sam imala na stručnoj praksi u hotelu Hyatt Regency u Beogradu u održavanju spa centra u periodu od 4 meseca 2009. godine.Nakon toga sam svoju karijeru u hotelijerstvu nastavila u hotelu Excelsior na poziciji recepcioner gde sam se zadržala oko 2 godine a to sam uspela tako što sam imala vežbe koje je bilo neophodno obaviti u periodu od 5 radnih dana iz predmeta Poslovanje recepcije i hotelskog domaćinstva. Za tih 5 dana ja sam htela da naučim što je više moguće i generalni direktor je primetio moje interesovanje i pitao da li bih bila raspoložena da počnem sa radom. Naravno da sam pristala, jer sam smatrala da je to prilika koja se ne propušta i tako sam ubrzo i započela sa radom.Dalje sam nastavila u hotelu Metropol na pozicijama ličnog asistenta generalnog menadžera i izvršnog agenta ljudskih resursa i tu sam radila skoro 3 godine. Mogu reći da sam jako puno naučila radeći u Metropolu, obzirom da sam imala jako odgovoran posao jer sam bila zadužena za kompletan top menadžment hotela kao i za sve zaposlene (angažovanje, treninzi, administracija i sl.).Nakon skoro tri godine, 2015. sam se prijavila za poziciju Menadžera ljudskih resursa u hotelu Courtyard Belgrade City Center gde sam bila prvi zaposleni a na toj poziciji sam i dan danas. Još jedno predivno iskustvo gde sam dosta naučila o internacionalnim kompanijama, standardima, procedurama, i smatram da je svako iskustvo koje sam do sada imala neprocenjivo.

Kada bi mogli da birate (gledano iz ugla studenta koji je tek završio fakultet) između dobro plaćenog posla na kojem nemate mogućnosti za razvoj i sticanje novih znanja i posla sa manjom platom, ali većom šansom za sticanje novih znanja, šta bi izabrali?

Apsolutno da bih izabrala posao koji je možda manje plaćen ali pruža mogućnosti za razvoj i sticanje novih znanja, jer nije sve u novcu, pogotovo ukoliko volite svoj posao i želite da se razvijate i kao osoba i kao profesionalac.

Aktivni ste na mreži Linkedin. Da li ponekad koristite Linkedin da pronađete informacije o kandidatima koji su aplicirali za posao u Vašem hotelu?

Linkedin koristimo kao sredstvo za pronalaženje potencijalnih kandidata ali i za pronalaženje korisnih informacija o kandidatima.

Šta bi poručili mladima koji apliciraju za posao u Vašem hotelu? 

Prvenstveno bih im poručila da budu svoji, da imaju samopouzdanja, da se raspitaju i istraže o kompaniji za koju su se prijavili odnosno da budu informisani (smatram da je to jako važno), neophodno je da budu iskreni i tačni iz razloga što je i to jedna od stvari koje su jako važne za samo zaposlenje, da budu svesni da ne mogu da započnu svoju karijeru na poziciji menadžera, da se sa razlogom počinje na najnižim pozicijama kako bi vremenom mogli da uče i da se razvijaju u lidere.

Ostavite komentar

avatar
Bucko
Guest

Majo, Vi ste bese radili i na recepciji u Hotelu Metropol?
Samo da proverim
Hvala
Srdacan pozdrav
Vi ste mi inspiracija!