Naslovna Intervju Intervju Menadžer Hotela Zira Dejan Pejčinović

Intervju Menadžer Hotela Zira Dejan Pejčinović

923
0

1.Da li nam možete reći nešto o sebi, šta ste studirali, kako ste se odlučili za rad u turizmu?

U turizmu i ugostiteljstvu sam od studentskih dana kada sam se prijavio na konkurs hotela Hyatt Regency, na obuku za recepcionere. Dinamika hotela, rad sa ljudima i lepša slika stvarnosti naročito teških 90-tih godina u ovoj delatnosti me je privukla, a i zadržala moje interesovanje do današnjeg dana. U to vreme studirao sam Prirodno matematički fakultet, Odsek hemije za istraživanje i razvoj, ali sam zbog odlaska u inostranstvo napustio nauku i kasnije upisao hotelijerstvo u Beogradu. Nisam se pokajao.

2.Kako ste dobili prvo zaposlenje i na kojoj poziciji ste tada radili?

Prvo zaposlenje u hotelijerstvu sam dobio preko oglasa i to u hotelu Hyatt Regency Beograd gde su neki od nas sa obuke za recepciju zbog potrebe posla preusmereni u F&B sektor i prva pozicija mi je bila na mestu konobara u restoranu Avala, danas je to restoran Metropolitan.

3.Kako je tekao razvoj Vaše karijere?

Posle 3 godine u hotelu Hyatt,  karijeru sam nastavio na Kipru u restoranu Blue Island (najbolji ugostiteljski objekat u to vreme na Kipru) i hotelima Le Meridien 5* i Four Seasons 5*. Napredovao sam do pozicije head-waitera i sommeliera a  koristio sam svaku priliku za dalje usavršavanje i po pitanju jezika i po pitanju usko stručnih znanja. Dalji razvoj je vezan za povratak u Beograd  2003. godine kada je pokrenuta priča uvoza kubanskih cigara u Srbiji i to na mestu kultnog kafića Zlatni papagaj u ulici Djure Jakšića u Beogradu. Od managera Cigar Shop i bara Julieta preko projekt managera za otvaranje Jolly Caffe-a 021 u Novom Sadu do direktora preduzeća Jolly Hotels 2008. i izgradnje hotela Crystal u Beogradu i apartmanskog naselja Jolly Kop na Kopaoniku – sve je išlo jako brzo. Po završetku izgradnje preuzeo sam i funkciju Generalnog direktora hotela Crystal u Beogradu. U tom dinamičnom periodu sam i diplomirao na  Visokoj hotelijerskoj školi. 2011. godine sam prihvatio novi izazov  u hotelskom resortu Prezident-Kovilovo 5* gde sam proveo 2 godine. Od 2013. do danas se nalazim na poziciji GM-a hotela Zira Beograd i dalje uživam u ovom poslu i u kolektivu koji se svih ovih godina drži visoko pozicioniran na hotelskom tržištu Beograda.

4.Da li smatrate da budući menadžer hotela mora da upozna sve sektore u hotelu, pre nego što zapravo postane menadžer?

Da. Svakako je dobro da je menadžer upoznat do detalja sa svim segmentima operacije jer na taj način će moći bolje da predvidi, projektuje i analizira sve sektore i ukupno poslovanje. Neko ko ne zna kako funkcioniše recepcija ili domaćinstvo doći će u nekom trenutku u raskorak sa planovima, rasporedom ljudi, očekivanjima i rezultatima.

5.Zamislite da ste na početku karijere. Da li bi odabrali dobro plaćen posao bez mogućnosti razvoja karijere, ili lošije plaćen posao sa mogućnošću razvoja?

Na početku karijere definitivno bih izabrao mogućnost razvoja.

6.Da li smatrate da je praksa tokom školovanja bitna? Da li u Vašem hotelu ima zaposlenih, koji su bili na praksi, a kasnije dobili zaposlenje?

Praksa je vrlo bitna i potencijal koji mnogi naši učenici ne vrednuju dovoljno. U hotelu imamo mnogo ljudi koji su nakon dobro odrađene prakse i pokazanog interesovanja i inicijative, dobili posao. Čak i oni za koje možda nismo imali mesta su dobili preporuke za druge poslodavce ukoliko su to svojim radom i zalaganjem zaslužili.

7.Kada zapošljavate ljude na odgovornim pozicijama  u hotelu, da li presudi iskustvo koje potencijalni radnik ima ili i neke lične osobine?

Generalni manager mora u svom timu da ima ljude sa kojima može da sarađuje ne samo na osnovu hijerarhijskog autoriteta već prvenstveno na osnovu zajedničkog pogleda na stvari i operaciju kojom rukovode. Snaga i znanje su jedan stub, empatija i razumevanje drugi a kreativnost i otvorenost za nove ideje treći stub trojstva koje je osnova komunikacije u timu, njime se rukovodim u poslovnom okruženju i tu filozofiju prenosim i na svoje najbliže saradnike. Ukoliko neko ima specifična znanja koja su nam potrebna ali se kao osoba ne uklapa u kolektiv i u timski duh, moraće ili da menja svoje stavove ili da traži drugi kolektiv.

8.Šta je po Vama idealan radnik i koje osobine mora da poseduje?

Profesionalan, obučen, lojalan, otvoren za nova znanja, pošten, vredan i timski igrač sa dodatkom samoinicijative i kreativnosti.

9.Po Vašem mišljenju da li će Beograd kao destinacija u budućnosti rasti?

Beograd već 4-5 godina beleži dvocifreni rast u broju turista i broju noćenja i ja mislim da će se taj trend nastaviti.Postoji više razloga za to, od rastuće popularnosti destinacije, razvoja naših receptivnih kapaciteta, razvoja infrastrukture, odličnog odnosa cene i kvaliteta, bezbednosti, posvećenosti države daljem razvoju…Imamo i novu strategiju razvoja na kojoj su radili veliki experti iz naše delatnosti, puno ideja koje mogu da utiču na dalje povećanje i razvoj potencijala i grada Beograda i zemlje Srbije.

10.Da li nam možete reći nešto o hotelu Zira, kada je otvoren, koliko soba ima, koliko zaposlenih?

Hotel je otvoren 2008. godine i sa svojih 127 modernih soba i apartmana bio je pravo osveženje na tržištu glavnog grada. Svojim kongresnim kapacitetima, industrijskim dizajnom i kreativnim enterijerom nametnuo se poslovnoj klijenteli koja i u 10oj godini poslovanja ove 2017-te bira hotel Zira kao jedan od najpopularnijih objekata za održavanje seminara i konferencija. Ukupan broj zaposlenih varira u zavisnosti od potreba i projekcija poslovanja i kreće se oko broja 90 zaposlenih u stalnom radnom odnosu. Zahvaljujući našoj posvećenosti i zadovoljenju visokih hotelijerskih standarda, hotel Zira je dobitnik niza domaćih i internacionalnih nagrada od kojih bih izdvojio: Ambasadori dobre usluge, Trip Advisor Hall of fame (6 godina u nizu dobili smo Certificate of excellence), Best City Hotel with congress center, Leading business hotel -World Travel Award 3 godine u nizu, World Luxury hotel 3 godine u nizu, Modern hotel of the year 3 godine u nizu…

11.Da li Vaš hotel ima HR službu?

Pozicija HR manager hotela Zira funkcioniše od samog otvaranja. Definisana kao služba koja će voditi računa o zaposlenima, njihovom uvođenju u posao, upoznavanju sa osnovnim pravilima i procedurama, koordinisanju kadrovskih pitanja, planova obuke, informacija po pitanju zdravstvene i socijalne zaštite i naravno motivisanja i izgradnje tima u celom kolektivu kroz organizaciju team-buildinga i evaluacije zaposlenih.

12.Da li Vaš hotel pretežno posećuju poslovni ljudi ili pak ima više turista?

Po samoj postavci i kongresnim kapacitetima, hotel Zira je poslovni hotel ali svakako da imamo i puno turista naročito u letnjim mesecima kada je poslovna klijentela na odmorima. Takodje, veliki segment naših gostiju su i sportisti koji koriste naš hotel već godinama kao bazu za svoje pripreme i učešća na takmičenjima. Podsećam da se po lokaciji nalazimo u neposrednoj blizini hale Aleksandar Nikolić (Pionir) i sportskog centra TAŠ a takodje smo i kolektiv koji voli i podržava sport i raduje se svim uspesima naših sportista.

13.Vaš hotel ima veliki konferencijski prostor. Koliko se događaja godišnje održi u tom prostoru?

Raspolažemo sa oko 1400m2 konferencijskog prostora raspoređenih u više sala od kojih je najveća Akropolis od preko 700m2, Zira sala od oko 600m2 koja je deljiva na tri manje sale i imamo salu Boardroom od oko 100m2.  Računajući sve vrste okupljanja, i manje sastanke i konferencije sa po 300 – 400 učesnika, na godišnjem nivou imamo preko 700 funkcija. Hotel Zira raspolaže sa potrebnom tehnikom za podršku svim vrstama okupljanja. Sve naše sale imaju dnevnu svetlost, mogućnost zamračivanja automatskim zavesama i vrlo efikasan WiFi koji može da podrži istovremeno korišćenje od strane velikog broja učesnika. Garažni prostor za oko 450 vozila na raspolaganju gostima hotela i učesnicima konferencija još jedna je od velikih prednosti našeg objekta.

14.Da li u budućnosti planirate da ponudite neke nove sadržaje u hotelu?

Sala Akropolis je naš najnoviji sadržaj koji smo aktivirali u skladu sa rastućom potražnjom za našim kongresnim prostorima. Nalazi se na 1. spratu Zira tržnog centra i zadovoljava zahteve svih vrsta dešavanja. Sa otvaranjem sale Akropolis otvorili su nam se veliki potencijali koji su nam se vrlo vidljivo odrazili i na poslovanje ove godine gde beležimo kontinuirani rast u odnosu na isti period prošle godine. Takođe, sada možemo da obezbedimo i sedeću postavku ručka za veće konferencije i u zimskom periodu kada ne možemo da koristimo našu prelepu restoransku terasu na 2.spratu hotela.

15.Po Vašem mišljenju koji su osnovni principi po kojima treba da posluje jedan hotel?

Kontinuirano pružanje maksimalnih napora u cilju predviđanja i zadovoljenja potreba gostiju, praćenje inovacija i trendova ali sve to uz poštovanje principa ekonomičnosti, racionalnosti i optimizacije poslovanja.

Moto i smernica rada hotela Zira koje se čvrsto držimo je:

“Srpsko gostoprimstvo po internacionalnim standardima!“

Ostavite komentar

avatar