Naslovna Blog Kako će izgledati 2018. godina iz ugla turista?

Kako će izgledati 2018. godina iz ugla turista?

166
0

Tražite inspiraciju za putovanje u 2018? Osposobljavajući rezervacije za više od 1.500.000 soba dnevno svakog dana, stručnjaci sa Booking.com, globalnog lidera u povezivanju putnika sa najširim izborom neverovatnih mesta za boravak, imaju uvid u preko 128 miliona pravih recenzija gostiju. Istraživanjem od 19.000 putnika u 26 zemalja širom sveta predviđaju prognozu putovanja za 2018.

1.Nove tehničke granice

Impresivna iskustva će preći na sledeći nivo u 2018. godini, a putnici će želeti tehnologiju koja će im omogućiti da bolje razumeju destinaciju ili smeštaj pre nego što rezervišu. Veštačka inteligencija i digitalne tehnologije pomažu potrošačima da salgedaju i drugi ugao kada je u pitanju pametna destinacijska intuicija, novi vidovi istraživanja, knjige i iskustva sa putovanja. Gotovo trećina (29%) globalnih putnika kaže da komforno dozvoljava kompjutersko planiranje predstojećeg putovanja na osnovu podataka iz njihove istorije putovanja, a polovini (50%) ne smeta da li je u pitanju stvarna osoba ili kompjuter. Preko šest od 10 (64%) putnika kažu da bi voleli da “probaju pre nego što kupe” sa prikazom virtuelne realnosti, dok 50% smatra da personalizovani predlozi za odredišta i stvari ih ohrabruju da rezervišu putovanje. Imajući u vidu sav naporan rad i stres zbog donošenja odluk o putovanjua, u 2018. godini tehnologija će besprekorno voditi da pronađemo najbolje destinacije i doživljaje za nas.

2.Snovi postaju stvarnost

2018. godina je godina za velike snove, jer 45% putnika imaju listu želja, a većina njih (82%) ima za cilj da označe jednu ili više destinacija sa svoje liste u narednoj godini. Žudnja za iskustvima nad materijalnim imovinom nastavlja i pokreće našu želju za neverovatnijim i nezaboravnim putovanjima. Sa smanjenim strpljenja, trenutnim apetitima i osnaženim tehnologijom, putnici će u 2018. godini iskoristiti priliku kao nikad ranije.

Želiš posao u turizmu? Klikni ovde!

Na listi želja najćešće se nalazi jedno od svetskih čuda, jer će gotovo polovina putnika (47%) da čekira ovakvu destinaciju na svojoj listi za 2018. godinu. Preko trećine (35%) žudi da isproba što više lokalnih specijaliteta i delišesa, 34% želi da ode na neka od rajskih ostrva, a 34% želi da poseti neki od svetski poznatih tematskih parkova. Zaljubljenici u adrenalin trebalo bi da razmotre destinacije poput  Orlanda, Gold Coast u Australiji i Dubai. To su top destinacije koje su potvrdili Booking.com. Druge vrhunske turističke aktivnosti u 2018. godini će biti  jedinstveni kulturni događaj (28%), učenje novih veština (27%), putovanje železnicom (25%) i poseta udaljenim ili izazovnim lokacijama (25%).

3. Retro putovanja

Jednako kao i nove destinacije, putnici će ponovo želeti da posete svoje omiljena mesta koja bude uspomene iz detinjstva. Mešanjem budućnosti sa prošlošću, sledeće godine putnici će biti inspirirani da se vrate na ranije omiljene destinacije i istraže ih na potpuno novi način. Trećina putnika (34%) će razmotrititi godišnji odmor koji su doživeli kao dete.

Popularnost ovih staromodnih odmora proističu iz osećaja nostalgije i sreće koje destinacije ističu. Putnici kažu da se stari porodični praznici evocinaju na najlepše uspomene, čak i više od dečijih slatkiša ili porodičnih kućnih ljubimaca.  44% ljudi od 18 do 34 godine  žele da se vrate na omiljene porodične destinacije. 60% putnika u 2018. godini, nameravaju da objavljuju svoja putovanja  na društvenim mrežama.

4. “Pop culture” hodočašće

Sa svetom na dlanu, mi se oslanjamo na mnoge izvore koji nas inspirišu da putujemo na nove destinacije. Istraživanje naših strasti je jedan od načina da identifikujemo lokacije koje su nam najpogodnije – od kulture i zabave, do hrane i istorije. U 2018. godini, televizijske emisije, filmovi, sport i socijalni mediji imaju veliki značaj pri odlukama o rezervisanju. Čitanje blogova ili gledanje preporuka sa Youtub-a će izazvati ideje za  39% putnika, a  televizijski, filmski ili muzički spotovi će pobediti preko 36% putnika u narednoj godini. Više od petine putnika (22%) biće u iskušenju putovanjem na veliki sportski događaj, sa 43% onih koji razmišljaju o Svetskom prvenstvu u Rusiji.

Najčeša destinacija putnika koji su inspiraciju videli na televiziji su Hrvatska, Španija i Island zbog serije Game of Thrones-om  29%, London zbog  Sherlock-a i Crown, 21% i 13%, Njujork i Manhattan zbog Billions (13%) i Los Anđeles zbog Entourage (10%).

5. Prođite put do wellnessa

Trend wellness odmaranja ne usporava svoj rast ni u 2018. godini. Skoro dvostruko veći broj ljudi koji planira da ode na zdrastveno putovanje u 2018. godini u odnosu na 2017. godinu, Putovanja koja će biti izražena 2018. godine će biti ona koja uključuju putovanje na “dve noge”. Sjajan način da uplovite u  razgledanje lokalnog pejzaža, biće pešačenje, sa 56% putnika koji kažu da žele da se bave pešačenjem u 2018. godini.

Druge aktivnosti koji su u vezi sa zdrastvenim i wellness turizmom su one koje  uključuju banjsko-kozmetičku terapiju 33%, biciklizam 24%, sportske aktivnosti na vodi 22%, odlazak na jogu 16%, trčanje 16% i meditacije. Učestvovanje u zdrastvenom i wellness putovanju takođe može biti dobro za um, jer više od polovine 55% govori da je odlazak na odmor trenutak kada prave najbolje životne izbore – nešto što se lako može omogućiti putem zdrastvenog i wellness putovanja.

6. Ekonomska intuicija

Svake godine putnici postaju savremeniji, posebno kada je u pitanju maksimalno iskorišćenje njihovog novca. Značajan broj će bazirati svoje odluke o putovanju vezano za finansijsku situaciju. U 2018. će biti još više putnika koji će želeti da budu još više ekonomski intuitivniji. Skoro polovina 47% će uzeti u obzir devizne kurseve prilikom planiranja putovanja za tu godinu, a skoro isti iznos 48% će razmišljati o ekonomskoj klimi odredišta pre donošenja odluke o putovanju. Dobre vesti za maloprodajnu industriju, trećina putnika 30% planira da u 2018. godini napravi više kupovina na aerodromskim “duty free” shop-ovima, a jedan od četiri 26% će ići na odmor posebno za kupovinu robe kao što su modni predmeti, jer oni su jeftiniji nego u njihovoj zemlji.

Mnogo više putnika će pratiti svoju intuiciju, putnici neće biti u obavezi da “prate stado” jer će više od polovine 57% želeti da samostalno putuje u 2018. godini, stavljajući akcenat na personalizovane napore, tražeći najbolje ponude i sastavljanje sopstvenih paketa – sve uz pomoć aplikacija i tehnologije. Skoro polovina putnika 44% će više puta koristiti putne aplikacije u 2018. godini, a tehnologija se neprekidno razvija kako bi putovanje u 2018. godini bilo što manje stresno za njih. Ovo uključuje tehnologiju geolokacije koja vas usmerava u vaš smeštaj, planira aktivnosti dok ste na odmoru u samo nekoliko jednostavnih klikova svog pametnog telefona, jer se očekuje da će čak 41% turista upravo uraditi ovako nešto u 2018. godini

7. Veliko zajedničko putovanje

U 2018. će putovanja biti u vezi sa grupom. Segment sa najvećim porastom u odnosu na 2017. Jesu putovanja sa grupom prijatelja, povećavajući se sa 21% na 25%

U 2018. godini kako bi se sve okrenulo iskustvu, nije bitno izabrati samo dobru destinaciju, već i ljude koji imaju važnost za stvaranje uspomena. Zajednička putovanja odnosno “mate escapes” kako ih amerikanci zovu, imaju za cilj oslobađanje od svakodnevnih pritisaka, smanjujući stres i izgradnju veza sa svojim prijateljima. Nikada nije bilo lakše pronaći savršeno mesto za boravak i istraživanje sa velikom grupom prijatelja koji traže avanturu u bilo kom delu sveta.

Prijateljski odmori takođe imaju finansijske prednosti, pošto 42% njih je reklo da će zajedničkim putovanjem sa prijateljima omogućiti boravak u smestaju koje ne bi mogli sami sebi priuštiti.

8. Živite kao lokalac

2018. godine iznajmljivanje kuća će biti posebno popularno. 33% putnika kažu da bi voleli da ostanu pri iznajmljivanju kuća za odmor ili apartmana, Putnici žele da imaju lokalno iskustvo, jer četvrtina putnika kaže da će biti važno da njihov domaćin jako dobro poznaje lokalno hranu i mesta za posetu, ali putnici žele fleksibilnost za interakciju sa domaćinima po sopstvenim uslovima. 2018. godine biće važno za putnike da je njihov domaćin dostupan, a 12% želi domaćina sa kojim uopšte ne mora da razgovara.

Ostavite komentar

avatar