Naslovna Blog Housekeeping- ključ uspešnog hotela

Housekeeping- ključ uspešnog hotela

616
0

Jedan od prvih utisaka pri ulasku u hotel svakako je čistoća hotela. Ništa ne šalje jaču poruku nego higijena u hotelu, a ovaj parametar brzo daje odgovor na pitanje da li odlučujemo da ostanemo da prenoćimo ili ne.

Pa zašto je to sektor koji dobija vrlo malo priznanja u hotelijerstvu? Profesija dugo nije shvatana ozbiljno i nije joj se pridavalo previse značaja. Housekeeping team je najveći , a možda i jedan od najvažnijih sektora hotela, koji direktno utiču na sveobuhvatnu sliku o hotelu i na iskusvo koje će kasnije gost preneti.

Opšte stanje spavaćih soba je veoma uticajan faktor iskustva korisnika. Možda će delovati iznenađujuće, ali veliki broj vodećih ličnosti u hotelijerstvu potiče iz sektora domaćinstva.

Housekeeping se može definisati kao pružanje čistog, udobnog i sigurnog okruženja. Kao i kod bilo kog servisa, što više možete ispuniti želje i potrebe potrošača, to je lakše stvaranje ponovnog poslovanja.

U sektoru domaćinstva, postoji bezbroj načina da se gosti osećaju kao kod kuće i da se učiniti nešto više za njih, od laundry usluga, hemijskog čišćenja i poliranja cipela do personaliziranih usluga za goste hotela koji se opet vraćaju u hotel. U pitanju su ti suptilni elementi koje sektor domaćinstva može pretvoriti u vrednost za svoj hotel gde će gost osetiti čitavo iskustvo, a da to ne bude samo mesto na kome će prespavati i nastaviti dalje.

Na mnogo načina, domaćinstvo je rukovodilac reputacije brenda, a izuzetne performanse u ovom odeljenju mogu pružiti konkurentnu prednost u hotelskoj industriji.

Lako je prevideti izazove sa kojima se suočava služba za održavanje. Potreban je visoko organizovani i predani timski igrač odnosno lider koji nadgleda sektor, a upravljanje ljudima igra ogromnu ulogu u održavanju. Sa svakodnevnim ciljevima koji se postižu pod vremenskim pritiskom, motivisanje i zadržavanje zaposlenih ostaje velika poteškoća. Fluktoacija zaposlenih u ovom sektoru je visoka, a ima veze i sa sezonom.

Sa sve većim fokusom na održivi turizam, postoji mnogo više pritisaka da budete ekološki. Housekeeping je pod sve većim pritiskom da bude “go green”, što znači usvajanje ekološki prihvatljivih načina za očuvanje energije i vode, čime se povećava monetarno zdravlje imovine. Ekološke prakse predstavljaju jedan od najvećih trendova koji se pojavljuju u održavanju hotela.

Housekeeping više nije ograničen samo na čišćenje i održavanje različitih površina u hotelima. Ako hotel na efikasan i organizovan način primenjuje održavanje, garantovano je da vodi ka rastu hotela i dugoročnoj profitabilnosti i srećnom gostu. Iako su stavovi u vezi sa sektorom održavanja promenili tokom vremena i dalje postoji ogroman prostor da se ovaj sektor više ceni, da su zadaci koje sprovodi odeljenje ključni za svakodnevni rad bilo kojeg hotela. Profesionalne sobarice su daleko od poštovanja koje zaista zaslužuju, ali u savremenom hotelijerstvu housekeeping sektor jeste i mora biti srce svakog hotela, ukoliko on želi da bude uspešan.

Ostavite komentar

avatar