Naslovna Intervju Intervju Goran Kovačević Direktor hotela Square Nine

Intervju Goran Kovačević Direktor hotela Square Nine

1597
0

1. Recite nam nešto o sebi i usponu do mesta direktora K- hotels kompanije?

Mnogo truda, rada, verovanja, kao I stava da ne mislimo samo šta kompanija za koju radimo može da uradi za nas, već sta mi prvenstveno možemo da uradimo za nju. Nagrada za uloženi trud je neminovna ako ste istrajni u onom što radite I ne očekujte da se slava I uspeh dese preko noći. Ovo poslednje je izuzetno teško, a naročito u hotelijerskoj industriji.

2.Par reči o hotelu?

Jedinstven prozivod, ne samo kod nas već, biću slobodan da budem neskroman I u celom svetu. Zaista je teško danas pronaći hotele koji su napravljeni I održavani sa ciljem da budu I ostanu landmark jednog grada. Verujem da je Square Nine jedan od tih hotela I da njegovo najbolje vreme tek dolazi.

2.Square nine je deo Leadings Hotels of the World? Šta ste dobili članstvom?

Međunarodno priznat nivo standarda koji moramo da ispunjavamo da bi pre svega bili deo te nezavisne grupacije jedinstvenih hotela u svetu I naravno da ih održavamo kako bi još dugo godina I ostali deo iste.

4.Najbolji kuvar među direktorima , da li ste sebe videli kao direktora hotela ili je to više sticajem okolnosti?

Uvek volim da vidim sebe nekoliko stepenika iznad onoga gde se trenutno nalazim. Ne mogu da kažem da sam maštao o tome da postanem direktor hotela, ali mi se svideo izazov koji je to sa sobom nosio tada I promena koju je ta pozicija sa sobom nudila. Verovanjem vlasnika da mogu napraviti neke stvari boljima, mogu da kažem da sam slučajno ušao u te vode. Nesto više od četiri godine kasnije, verujem da sam uspeo da opravdam njihovo poverenje.

5.Square nine je najbolji hotel u Srbiji nekoliko godina zaredom.  Šta je to što ga izdvaja u odnosu na luksuzne hotelske lance?

Teško je izdvojiti bilo šta od onoga što mi radimo, a da je to “nešto” jedinstveno ili unikatno što bi nas izdvojilo od konkurencije. Verovanja sam da samo kombinacijom mnogo malih stvari I delovanja možete napraviti da se velika stvar desi. Ako I jedna od tih malih stvari negde nije kako treba ni ono poslednje ne može biti dobro. Verujem u posvećenost detaljima, ulaganjima u sitne stvari koje gost verovatno I ne primećuje, ali oseća da je nešto drugačije I naravno  iskren osmeh naših zaposlenih. On se ne može ni kupiti ni platiti.

6.Mnoge poznate ličnosti su odsedale kod Vas u hotelu, koja je na vas ostavila najbolji utisak?

Svaka je specifična na svoj nacin, ali bez mnogo razmisljanja najveci utisak je ostavio Princ Čarls I legendarni Pirs Brosnan. Tako dve velike ličnosti, a toliko skromnosti, jednostavnosti, srdačnosti da čovek ne može a da ne ostane impresioniran tim ljudima.

7.Kako motivišete svoje zaposlene?

Možda su oni jedini koji mogu da daju pravi odgovor na ovo pitanje, ali ja ću uvek verovati da je pre svega to poverenje. Ovo poverenje ne dolazi naravno samo od mene, već pre svega I od njihovih nadređenih I na kraju od vlasnika samog hotela. Teško je danas pronaći vlasnike koji u toj meri I na tom danas mozda I zaboravljenom maltene “porodičnom” nivou brinu o svakom zaposlenom.

8.Da li pravi menadžer mora da prođe sve sektore u hotelu da bi bio pravi lider?

Verujem da je to poželjno, ali ne I obavezno. Direktor avio kompanije ne  mora da bude pilot ili da je radio kao stujard u avionu, ali mora da ima razumevanje poslovanja I ljudi koji za njega rade.

Potrebni su Vam radnici? Kliknite OVDE!

9.Radite i kao gostujući predavač na Visokoj hotelijerskoj školi. Da li biste iz tog ugla nešto menjali, da li smatrate da je mladima potrebno više prakse u školama i na fakultetima?

U poslednje vreme nažalost više nisam toliko aktivan na Visokoj Hotelijerskoj školi u Beogradu, ali to je nesto čemu bih se sa velikim zadovoljstvom uvek vratio. Misljenja sam da su nase strukovne škole I fakulteti jako dobri I da se ucenici I studenti stvarno pripreme na kvalitetan način za ulazak u industriju. Naravno da uvek možemo I trebamo biti kritičari obrazovanja, ali zaista verujem da je to kod nas na jednom jako dobrom nivou uzimajući u obzir gde živimo I budžet koji se za to izdvaja. Mislim da je program dobar. Na studentima je koliko žele da se za vreme školovanja posvete tome ili su im preče neke druge stvari od kojih u životu nikada neće imati koristi.

10.Koje osobine najviše cenite kod radnika?

Osmeh, lojalnost I iskrenost

11.Privatno i poslovno? Kolio je potrebno odricanja za uspeh u karijeri?

Iz mog ugla jako mnogo. Ali to zaista nije problem. Verujem da je problem ako se nekada stvari ne urade onda kada je njihovo vreme. Lako je raditi 16 sati dnevno kada imate 20 godina. To postaje malo veći problem kada pređete 40-tu. Mada svako od nas ima svoj ritam. KFC je nastao kada je pukovnik imao 60 godina. Nikada nije kasno I siguran sam da odricanje nije neminovno ključ uspeha već upornost, vera I istrajnost.

12.Da li ste kao mladi znali svaki svoj sledeći korak, koliko je vizija gde želimo biti zaista važna?

Mislim da jesam. Sada kada pogledam unazad, mogu da kažem da sam skoro sve detalje karijere mogao da predvidim. Imao sam viziju iako tada nisam ni znao sta to znači. Mislim da su pored vizije važne I neke druge stvari, poput porodice, prijatelja I drugih ljudi koji ponekad I u našem najvecem ludilu podrzavaju nase odluke.

13.Šta čini uspešan hotel i kojih se principa pridržavate kao menadžer?

To su zaista uvek ljudi I verom u njih jedino možemo da uspemo u današnje vreme. I najbolji softver još uvek zahteva čoveka da ga osposobi I na kraju izanalizira. Možda ce doći vreme kada će veštacka inteligencija preovladati I ovim segmentom, ali verujem da smo jos neko vreme sigurni bar što se ovoga tiče.

14.Savet za mlade koji tek ulaze u branšu

Istrajte!

15.Omiljeno jelo

Tetreb u krem sosu od tarufa sa guščijom džigericom

16.Vaš moto

Radi kao da ćes živeti sto godina, a živi kao da ćes umreti sutra!

Ostavite komentar

avatar