Naslovna Intervju Nicolaas Houwert, Hilton Beograd: Hotel će dovesti nove biznis turiste u grad...

Nicolaas Houwert, Hilton Beograd: Hotel će dovesti nove biznis turiste u grad Intervju

1428
0

Intervju preuzet sa portala hotelijeri.com

Nicolaas Houwert (Nikolas Hauvert), generalni direktor hotela Hilton Belgrade otkrio je u intervjuu za Hotelijeri.com kakav će biti ovaj hotel, koje tehnološke inovacije će se u njemu primenjivati i kome će biti namenjen. Otvaranje prvog Hilton hotela u Srbiji najavljeno je za proleće 2018.

Kakvo je Vaše iskustvo u hotelijerstvu?

– Sa oko 15 godina iskustva u hotelijerstvu dolazim u Beograd, u Hilton Belgrade. Nakon školovanja u Holandiji, imao sam priliku za stažiranje u Švajcarskoj i SAD. U SAD sam bio jednu godinu, nakon čega sam se vratio nazad jer je to bilo 2001. godine kada se desio napad na Svetski trgovinski centar. Bilo je jako teško pronaći posao u hotelijerstvu u to vreme. Nakon kratkog zaposlenja u jednoj kompaniji gde sam radio u sektoru prodaje, upoznao sam osobu koja je radila istu vrstu posla za Hilton i na ovaj način sam počeo da radim upravo u Hiltonu. Bio sam veoma mlad, a pre zaposlenja imao sam oko šest intervjua i to sa ljudima na različitim pozicijama u Hiltonu.

Kako ste napredovali do pozicije generalnog menadžera?

– U Amsterdamu sam prvi put počeo da radim sa Hiltonom. Hotel u kome sam u početku radio je jedan od najbolijh Hilton hotela. Od tog trenutka počinjem da napredujem unutar kompanije i uz želju da započnem sa radom u nekom operativnijem segmentu hotela, prelazim na poziciju menadžera recepcije u Roterdamu.

Ubrzo preuzimam i house keeping, operacije unutar hotela, a kasnije uz generalnog menadžera roterdamskog hotela prelazim u Belgiju. Pozvao me je da nastavimo da radimo zajedno, da nastavim posao u Hiltonu kao drugi čovek novog hotela u Antverpenu, koji je zapravo prilično sličan novom beogradskom zbog lokacije, broja soba, prostorija za sastanke, mogućnosti za organizaciju većih događaja itd. Tu ostajem tri godine nakon čega odlazim za Kopenhagen, gde radim u hotelu pored aerodroma na istoj poziciji kao i u Belgiji. Zajednički smo radili na podizanju kvaliteta usluge, smanjenju troškova i kreiranju profitabilnog hotela.

Tokom ovog perioda pratio sam različite programe napretka i usavršavanja u Hiltonu. U našoj kompaniji postoje dve vrste ovakvih programa: shine i elevator programi, a ja sam učestvovao u prvom i završio usavršavanje za generalnog menadžera i to kao najbolji u tadašnjoj grupi, nakon čega sledi poziv za rad u našem hotelu u Parizu. To je bio još jedan aerodromski hotel i moj prvi menadžerski posao u kompaniji. Priznajem da sam oko tri i po godine to radio sa velikim uživanjem. Ipak, to nije bilo lako jer je hotel prolazio kroz velike promene koje su, srećom, izvršene uspešno što me dovodi do upravo ovog hotela, do poziva da budem menadžer novog Hilton Belgrade hotela.

Mislim da sam sve mogućnosti koje kompanija Hilton pruža prihvatio obema rukama, stoga sada imam priliku da učestvujem u otvaranju jednog od najinteresantnijih hotela u ovom regionu, posebno za Hilton jer nam je ovo prvi objekat koji otvaramo u Srbiji. Dakle, to je potpuno novo i za Hilton i za Srbiju.

Kako je Hilton odlučio da otvori hotel u Beogradu?

– Hilton je uvek u potrazi za mogućnostima za investiranje. Tražimo kompanije koje su voljne da izgrade hotel za našu kompaniju. Mi radimo menadžerski deo hotela, a investitori su oni koji tržište poznaju bolje. Početak priče za Hilton Belgrade bio je kada je lokalna kompanija sa kojom sarađujemo pronašla upravo ovu lokaciju za hotel, sa ciljem da se otvori jedan kvalitetniji hotel u starom delu grada. Beograd i Srbija su za strance veoma interesantna i uzbudljiva lokacija. Srbija je država u tranziciji, u procesu pristupanja Evropskoj uniji, sa svetlom budućnošću.

Kada je u pitanju hotel, nije lako izgraditi veliki objekat u samom centru grada. Na Novom Beogradu ima mnogo prostora, ali kada govorimo o turistima koji zaista žele da osete duh grada, da vide Kalemegdan, Knez Mihailovu ulicu, zanimljivi park Tašmajdan, Slaviju odlično je što smo smešteni upravo na ovoj lokaciji i fokus i jeste bio na mestu na kome će hotel biti izgrađen. Mislim da sa ovom lokacijom imamo sve što nam je potrebno.

Ovo je prvi Hilton hotel u Srbiji. Imamo objekte u Podgorici, Dubrovniku, a uskoro ćemo imati i u Tirani. Srbija je nedostajala kada su u pitanju naši hoteli u regionu.

Koja će biti glavna grupa turista koja će odsedati u Hiltonu?

– Imajući u vidu lokaciju, mi ćemo prvenstveno biti biznis hotel, zbog blizine Narodne skupštine, brojnih ambasada, međunarodnih organizacija. Tome u prilog ide i to da imamo sale za sastanke, mogućnost da primimo i do 300 zvanica. Sa druge strane, tokom vikenda ili školskih raspusta, Beograd postaje prilično popularna destinacija, što znači da ćemo privlačiti i ovu kategoriju gostiju. Uz wellness i spa centar, lokacija hotela omogućava gostima i da istraže Beograd šetajući, tako da će ovo biti hotel koji obuhvata i goste koji su u gradu i radi posla i radi zabave i uživanja.

Mnogi hotelijeri kažu da Beograd ima još mnogo potencijala za biznis turizam. Da li ste saglasni sa ovom tvrdnjom?

– U potpunosti. Sada kada sam stalno u Beogradu, kada ovde živim, mogu da razgovaram sa kolegama iz Hiltona ili drugih hotela koji kažu da je grad veoma siguran, da ima mnogo zanimljivih stvari za istraživanje. Kada uzmemo u obzir i aerodrom „Nikola Tesla“ koji iz godine u godinu ima sve veći broj putnika, a uz to ne želim da budem skroman, siguran sam da će i Hilton Belgrade dovesti nove biznis turiste u grad jer postoji manjak smeštajnih kapaciteta u Beogradu. Smatram da kada Hilton otvori svoja vrata, da će biti prostora i za razvijanje pojedinih drugih segmenata biznisa i ekonomske promene, tako da sam zaista optimista kada je sve ovo u pitanju.

Možete li nam reći šta očekujete od svojih zaposlenih?

– Iz mog ugla, deluje mi da su građani Srbije veoma prijateljski nastrojeni ka hotelskom poslu. Ljudi koji su već sada deo našeg tima su fantastični. Tim je sačinjen od ljudi koji su iz Srbije i onih koji dolaze iz sveta sa različitim pozadinama i iskustvima. Ono na čemu radimo jesu operativne pozicije, a imajući u vidu broj soba hotela, dosta zaposlenih će raditi svakodnevno. Ne tražimo ljude koji imaju previše iskustva, već one koji žele da budu pravi deo tima i koji su posvećeni poslu. Važno je da znaju engleski jezik zbog naših gostiju i da budu otvoreni, da vole hotelski posao i pruže gostima najkvalitetniju moguću uslugu. Dinamični, željni novih znanja, fleksibilni, otvoreni za rad u timu – to je ono što tražimo od kandidata.

U hotelu će biti oko 150 zaposlenih, ali to je broj koji varira zavisno od sezone. Imamo mogućnost da sarađujemo sa osobama koje možda neće biti angažovane konstantno, ali koje ćemo svakako imati u vidu kada je u toku sezona.

Da li će wellness centar biti otvoren za sve građane ili samo za goste hotela?

– Wellness centar će svakako za naše goste biti otvoren 24 sata, svakog dana, ali će biti otvoren i za građane koji nisu gosti hotela. Imaćemo članske karte za fitness, wellness i spa program na godišnjoj i na dnevnoj bazi.

Kada možemo da očekujemo otvaranje?

– To je, naravno, i dalje tajna. Kada će Hilton Belgrade biti otvoren zavisi od radova unutar hotela. Mi smo veoma posvećeni sigurnosti i proverama svega onoga što koristimo u objektu, tako da vam sada ne možemo reći datum, već samo da očekujemo otvaranje na proleće. To, svakako, neće proći nezapaženo. Obavestićemo na vreme sve građane o terminu otvaranja.

Kakve cene možemo da očekujemo?

– Nemamo još informaciju koja se tiče tačnih cena svake od usluga, ali ono što mora da se očekuje jeste da će cene biti prilagođene i tržištu, ali i tome da investitori očekuju da se novac uložen u projekat vrati.

Kakve standarde Hilton donosi u Beograd?

– Pre standarda, hteo bih da napomenem koje su glavne prednosti našeg hotela u Beogradu. Hilton Belgrade ima prizemlje, lounge, dnevni restoran koji će se zvati „Two kings“ zato što se nalazi na uglu ulica Kralja Milana i Kralja Milutina. U njemu će, uz internacionalna jela, biti servirana domaća, srpska hrana, zatim tu su i „Living well“ fitness i spa centar, letnja bašta, a na krovu hotela biće fantastičan sky lounge restoran sa azijskom kuhinjom i predivnim pogledom na centar Beograda. To su sigurno neki od jedinstvenih znakova koje Hilton donosi.

Ono što čini Hilton specijalnim jesu standardi koje donosi i to na način da internacionalne standarde prilagođavamo domaćem ukusu. Ne donosimo ih kao robote, već ih uklapamo u lokalne tržišne tokove, i tako će biti i u Beogradu. Trudimo se da imamo što prisniji i bolji odnos sa gostima, da prepoznamo šta je svakom od njih potrebno, šta bi voleli da imaju u sobi. Takođe, tu je i program lojalnosti Hilton Honors. Kada turisti rezervišu smeštaj direktno kod nas, dobijaju popuste, internet najveće brzine, a kako napreduju u loyalty programu, dobijaju sve više pogodnosti. Mnogi gosti borave u našim hotelima više od 100 noći tokom godine. Smatram da je Hilton odličan upravo za te goste koji mnogo putuju i koji praktično žive u Hiltonu i za njih uvek imamo kvalitetniju ponudu.

Kakve novine donosite kada su u pitanju ekološki standardi?

– Prvo, troškove za energiju, vodu, struju, redukujemo i smanjujemo na minimum, a vodimo računa i o otpadu. Upravo ovog jutra smo govorili o tome kako možemo da budemo odgovorniji prema proizvodima koje upotrebljavamo u restoranima. Trudimo se da nabavljamo hranu koja dolazi sa područja Srbije, s ne da naručujemo proizvode iz drugih delova sveta. Takođe, tu je i briga o upotrebi plastike koju koristimo samo kada moramo.

Hotel se greje pomoću specijalnog programa koji je u Srbiji slabo zastupljen, a koji ne koristi nimalo gasa kako bi grejao objekat, što dokazuje da smo zaista posvećeni smanjenju potrošnje energije. Nije baš sve u standardima, već u tehnologiji koju koristimo u hotelima. Na primer, sobe koje su prazne neće biti grejane ili trošiti energiju kao kada je neko u njima.

Kakva će biti strategija promocije Hiltona u Srbiji?

– Trenutno smo aktivni na Facebooku i Instagramu što je idealan način da se povežemo sa velikim brojem ljudi koji koriste smart uređaje. Za sada naši pratioci mogu da vide kako napredujemo u izgradnji. Važno nam je da, kao prvi Hilton hotel u Srbiji, govorimo i o destinaciji i predstavimo pratiocima iz sveta šta mogu sve da vide u ovom gradu.

Sam po sebi, Hilton je vrlo aktivan na mrežama. Imamo i aplikaciju za goste putem koje možemo saznati preferencije turista, ali i da pomognemo njima kada putuju ili kada su u našem hotelu. Ukoliko, recimo, putujete po Evropi, naša aplikacija će vam dati sve informacije o vremenskim prilikama, potrebnoj obući, odeći i sličnom. Hilton započinje i sa upotrebom digitalnog ključa, međutim, to je uvedeno tek u par hotela u svetu. Što se Beograda tiče, biće omogućeno da preko uređaja i televizora naručite hranu, uslugu, taxi… Hilton je uvek prednjačio kada su u pitanju tehnološke inovacije. Prvi smo uvodili i TV uređaje, različite telefone, tehnologije i slično, tako da ćemo biti i jedni od prvih koji će u svetu uvesti otvaranje hotelskih soba digitalnim ključem.

Autor: Boris Firicki

Intervju u potpunosti preuzet sa portala Hotelijeri.com

Intervju možete pročitati i na portalu hotelijeri.com klikom OVDE!

 

 

 

Ostavite komentar

avatar