Naslovna Vesti Turizam Kroz kampanju “Moja Zapadna Srbija” lepote ovog kraja videlo 4.300.000 ljudi –...

Kroz kampanju “Moja Zapadna Srbija” lepote ovog kraja videlo 4.300.000 ljudi – Onlajn promocija zamenila televiziju

77
0
Turizam je jedna od najjačih privrednih delatnosti u svetu, a među turističkim destinacijama i hotelima vodi se neprestana borba za goste i posetioce. Više od 80% svetskih turista svoje putovanje počinje na internetu, a situacija nije drugačija ni među turistima iz Srbije, kao ni onima koji obilaze našu zemlju, stoga se turističke destinacije i objekti okreću makretingu na intenetu.
Da bi turista kupio aranžman uvek je bilo neophodno da se u njegovoj glavi najpre stvori želja da poseti određenu destinaciju. Pre 10-20 godina za to su bile zadužene reklame na televiziji, putopisne emisije, štampani katalozi, flajeri i slično. Danas su to video klipovi na YouTube-u, tekstovi na blogovima i portalima, objave na Fejsbuku i Instagramu.
Milan Stojković, direktor agencije Etourism Consulting, koja od 2011. godine pružanja usluge internet-marketinga u turističkoj delatnosti kaže da se mnogo toga promenilo u poslednjoj deceniji.
– Kada sam počinjao da se bavim ovim poslom, negde oko 2010. godine, ljudi zaposleni u agencijama, hotelima i turističkim organizacijama nisu ni malo marili za internet i nisu shvatali koliko će se promene brzo dešavati. Danas najozbiljniji igrači na turističkom tržištu ulažu više od 75% budžeta na digital. Situacija je danas mnogo bolja u smislu da svi razumeju koliko je internet važan, ali, nažalost, mali broj je onih koji se usude da ozbiljnije krenu sa online promocijom, a još je manje onih koji to čine uspešno. Neophodna je edukacija i više kvalifikovanih ljudi koji će se baviti samo time – kaže Stojković koji je u saradnji sa TO Zapadna Srbija pokrenuo uspešnu onlajn kampanju #Moja Zapadna Srbija koja je ostvarila zavidne rezultate.
Kampanjom su zadovoljni i u TO Zapadna Srbija, a Miroslav Rađen iz ove organizacije kaže da je cilj kampanje kreiranje digitalnog vizuelnog sadržaja koji će kreirati sami turisti isključivo iz prvog lica i da zatim fotografije i video klipove podele na društvenim mrežama Instagram i Facebook uz haštag kampanje #MojaZapadnaSrbija.
– Istraživanja koja smo radili pokazala su da se najviše turista o našoj ponudi informiše preko interneta i društvenih mreža i to je opšti trend ne samo u turizmu. Ideja za kampanju “Moja Zapadna Srbija”, koju smo realizovali u prethodne dve godine a nastavićemo i u ovoj, potekla je od našeg saradnika Milana Stojkovića, vlasnika firme Etourism Consulting. Mi smo je sa zadovoljstvom prihvatili jer smo prepoznali njen značaj i veliko je zadovoljstvo što su se u kampanju uključili i hotelijeri, seoska domaćinstva i izdavaoci privatnog smeštaja – kaže Rađen i dodaje da su, kako bi se turisti motivisali da učestvuju u kampanji, obezbeđene nedeljne i mesečne nagrade za najlepše fotografije. U izboru najlepših fotografija svake nedelje učestvovali su turistički radnici Zapadne Srbije ali i sami turisti glasanjem na Facebook stranici.
U okviru kampanje “Moja Zapadna Srbija” tokom 2017. i 2018. godine pristiglo je više od 15.000 fotografija i kratkih videa. Ukoliko se uzme u obzir da prosečan korisnik na Instagramu ima 287 pratilaca moglo bi se zaključiti da su fotografije Zapadne Srbije kroz ovu kampanju imale auditorijum brojniji od 4.300.000 ljudi.
O uspehu kampanje svedoči i podatak da je regiju Zapadne Srbije u toku 2018. godine posetilo 10% više turista nego godinu dana ranije.
Stojković navodi da iako je cena online kanala veća nego ranije, internet je i dalje najjeftiniji i najefikasniji način promocije i prodaje.
Efikasnost, merljivost, ciljanje i cena najznačajnije su prednosti onlajn kampanja. Ono što naročito ističem kao prednost je merljivost. Vi tačno znate koliko ste novca u svakom trenutku potrošili i šta ste time dobili: koliko prikaza, koliko klikova, koliko su se ti ljudi zadržali na sajtu, šta su tamo radili i najbitnije koliko njih je rezervisalo i po kojoj ceni. Tu količinu informacija ne nudi nijedan drugi kanal. Još jedna od prednosti koje ima internet je mogućnost specifičnog i preciznog ciljanja grupe ljudi kojima će se oglas prikazivati. Recimo, ako želite da promovišete neku planinarsku turu, dovoljno je da “gađate” osobe koje su pokazale sklonosti ka poznatim brendovima, a koji su svojstveni samo planinarima. Ako ćete gađati ljubitelje biciklizma možete koristiti kombinaciju onih koji su pokazali interesovanje za tu oblast. Svemu tome možete dodati i godine, lokaciju i ostale elemente kako biste tačno pogodili one ljude koje će interesovati to što nudite. Rezultat je mnogo efikasnija reklama i više rezervacija za manje novca – kaže Stojković i ističe da je problem je što ljudi rade digitalni marketing na stari način – daju novac da reklamu vidi što više ljudi, te su stoga mnogi nezadovoljni efektima ili nisu ni svesni koliko para ostavljaju na stolu.
Kako ističe Stojković, ni online promocija nije više tako jeftina kao nekada. Pre 5 godina smo mogli da za 10 EUR dođemo do 10.000 ljudi, dok je danas ta cifra negde oko 1.500-2.500 ljudi. Zato je sada izuzetno važno da se stvari rade smisleno i planski.
Izvor: eKapija

Ostavite komentar

avatar