Naslovna Zanimljivosti Christmas market:  tradicija ili strategija?

Christmas market:  tradicija ili strategija?

57
0

Christmas market- Božićna pijaca predstavlja najlepši kutak svake evropske prestonice najavljujući sve Novogodišnje i Božićne praznike u okviru pešačkih zona, dekorisanim raznolikim ukrasima, božićnim pesmama  i kućicama u kojima se prodaju kolačići, kuvano vino i svi ostali tradicionalni ručni radovi. Božićni marketi na centralnim trgovima upotpunjeni su novogodisnjim programima koji počinju u prvoj nedelji decembra.

Iz godine u godinu gradovi Evrope se takmiče u izboru najlepšeg božićnog marketa. Samo takmičenje predstavlja motiv da se gradovi Evrope bore da svojim kreativnim dekorativnim rešenjima pridobiju što više posetilaca. Iako tražnja za prestonicama i poznatim gradovima Evrope ima kontinuiranu godišnju prosečnu posećenost, u poslednjih par godina nivo posećenosti je znatno porastao i u hladnim mesecima zahvaljujući upravo izuzetnom iskustvu koji posetioci mogu da dožive u vreme Adventa.

Advent potiče od latinskog Adventus (dolazak) i predstavlja sve one predbožićne čarolije koje viđamo u stranim filmovima i vreme radosnog iščekivanja Božića. Katolička crkva deli Advent na dva razdoblja. Od početka do 16. decembra akcenat je na iščekivanju drugog Hristovog dolaska i sudnjeg dana. Vreme od 17. do 24. decembra podrazumeva pripremu za proslavu Božića, odnosno proslavu Hristovog rođenja.  Adventski venac je nastao 1839. godine i izmislio ga je evangelistički sveštenik Johan Hajnrih Vihern u Hamburgu. Želeo je da deci iz sirotišta skrati period iščekivanja Božića i poklona.

U Nemačkoj i Austriji advent tradicionalno počinje otvaranjem božićnog marketa.Iako su popularnost na našim prostorima stekli u poslednjoj deceniji, istorija božićnih marketa seže zapravo do kasnog srednjeg veka u delu Evrope koji govori nemački i u mnogim delovima bivšeg Svetog rimskog carstva koji obuhvataju mnoga područja koja su sada na istoku Francuske i u Švajcarskoj. Dresdenov Strietzelmarkt prvi put je održan 1434. Božićni market Bautzen (prvi put je održan 1384.), Frankfurt (prvi put se pominje 1393.) i Minhen (1310.) još su starije. Bečka „decembarska pijaca“  koja čuva tradiciju jos od 1294. godine je prethodnica božićnog marketa, a svake godine po običaju bude medju top 10 najboljih Božićnih marketa Evrope zahvaljujući sjajnoj atmosferi  kod gradske kuće Rathous.

Božićni marketi u nemačkom stilu odjekuju van Nemačke. Održavaju se u SAD-u u Denveru, Čikagu, Baltimoru, Njujorku, Sinsinatiju, Filadelfiji, ali prava čarolija je još uvek u malim I velikim gradovima Nemačke, medju kojima je najpoznatiji u Nirnbergu. Prema Nemačkoj turističkoj asocijaciji, u 2018. godini 85 miliona ljudi posetilo je više od 1500 nemačkih božićnih marketa.

Organizovanje božićnih  marketa sa aspekta  strateškog razvoja turizma predstavlja veoma poželjnu investiciju sa  velikim pozitivnim efektima čineći da gradovi dobiju potpuno novu dimenziju atraktivnosti. Božićni marketi daju tradiciji značaj u novom maniru, kreirajući koncept podjednako dostupan svim posetiocima, kako lokalnim tako I stranim.  Zahvaljujući dužini trajanja božićnih marketa, iz godine u godinu broj noćenja u decembru raste u svim evropskim prestonicama.

Posle tri godine festivala i prvi put u konkurenciji 24 najbolja evropska božićna marketa – Novi Sad je ušao u TOP 10 ostavivši za sobom mnogo veće i bogatije gradove poput Praga i Kelna… Ovogodišnji pobednik je Budimpešta.

Novi Sad je 76% glasova dobio iz inostranstva i 24% iz Srbije kako navodi Turistička organizacija Novog Sada.

 

Na sledećem linku možete pronaći  zvaničnu listu najlepših božićnih marketa za 2020.godinu.

Link: https://www.europeanbestdestinations.com/christmas-markets#content

Photo credit by: Aleksandar Milutinović

Ostavite komentar

avatar