
9 saveta kako da postanete bolji menadžer
“Volite svoje osoblje.” To je tajna vođenja uspešnog hotela prema osnivaču Hotela One Aldwych u Londonu. To je sjajan savet i suštinska mantra za ugostiteljstvo, koje je u svojoj srži posao sa ljudima i u velikoj meri se oslanja na to da članovi tima koordiniraju za viši cilj.
Ta mantra je stavljena na test tokom kriza, kao što su pandemija COVID-a ili finansijska kriza iz 2008. Suočeni sa neizvesnošću i ekonomskim preprekama, menadžeri moraju da uravnoteže potrebe poslovanja sa potrebama ljudi.
Stoga je razumljivo da se možda pitate: „Kako mogu da budem dobar menadžer?“ i „koje menadžerske veštine su mi potrebne da bih uspeo?“ ovo su važna pitanja i pokazatelj da ste već na dobrom putu da postanete efikasan lider. Ispitivanje i učenje su ključ za uspeh menadžera samo po sebi. Samosvest i želja za usavršavanjem su dve vredne osobine svakog menadžera.
Dok se fokusirate na poboljšanje svojih liderskih veština u izazovnim vremenima, evo 9 saveta kako da postanete bolji menadžer. 2021. je bila neverovatno teška, ali postoji linija: bićete jači menadžer, sa potpuno novim setom veština koje možete da gradite. Dok ulažete vreme u izgradnju smislenih odnosa sa svojim kolegama, dobićete poštovanje i odanost koji su korisni i u dobrim i u lošim vremenima.
1. Budite iskreni i objektivni
Uvek budite iskreni prema svom osoblju! Ne želite da ulepšavate stvari, da se krijete od istine, da izgledate povučeno, ili bezbrižno. Vaše osoblje će u svakom slučaju proći kroz svaki problem, tako da je najbolje da budete što je moguće iskreniji (a da ne budete zli).
U vreme kada su stres i emocije veliki, ostanite objektivni. Tokom pregleda učinka zaposlenih, na primer, možda ćete biti u iskušenju da zadržite kritičke povratne informacije za sebe, posebno prema svojim omiljenim kolegama. Kritičke povratne informacije pomažu zaposlenima da razviju nove veštine i olakšavaju postavljanje ciljeva, a to vodi ka napretku u profesionalnim životima vaših timova (i ličnim životima!). Efikasno rukovođenje i biti vođa tima znači saopštavanje teških vesti na empatičan način, a pritom biti iskren i objektivan. Takođe je od ključne važnosti da se odredi pravo vreme za komunikaciju – na primer, možda su sastanci tima loše mesto za kritikovanje članova tima zbog nedostatka veština.
2. Izađite iz kancelarije
Kada su teška vremena, poslednja stvar koju želite je da osoblje misli da se krijete u svojoj kancelariji. Izađite u hotel i ostanite povezani sa njima. Bolje ćete razumeti trenutno raspoloženje i operativne potrebe. Vodite svojim primerom i pokazujte im da ste aktivni i angažovani, a ne skriveni u kancelariji.
Biti vidljiv je takođe fantastičan način da pružite vrhunsko iskustvo gostima. Pozdravljanje gostiju i dostupnost za rešavanje komentara ili nezadovoljstava održava vas u skladu sa njihovim potrebama, a personalizovani pristup podstiče sjajne kritike i gradi vašu reputaciju na mreži. U ugostiteljstvu je ljudski kontakt veoma važan.
3. Dajte prednost brzini nad preciznošću
Shvatali vi to ili ne, vaš tim će upijati znake vašeg samopouzdanja i držanja. Kao njihov vođa, vi postavljate standarde. Naročito u vremenima krize, kada se okolnosti često menjaju, morate biti neustrašivi vođa. Nemate luksuz razmišljanja. Dakle, morate biti odlučni i dati prednost brzini nad preciznošću. Čak i ako morate da se „folirate“, ponašajte se uverljivo.
4. Otpustite brzo i pošteno
Čak i ako morate da otpustite određene članove tima, možda ćete želeti da ih zaposlite kada kriza popusti i potražnja se vrati. Poslednja stvar koju želite da uradite je da ostavite loš utisak koji smanjuje lojalnost zaposlenih. Postupite kako treba, jer možda želite da vratite bivše zaposlene umesto da pokušavate da pronađete novo osoblje.
Otpuštanje je često najgori deo posla jednog mendžera. To je emocionalno iscrpljujuće i izuzetno teško. Ali nemojte odlagati neizbežno, jer nekoliko rundi manjih otpuštanja dovodi do nižeg morala.
Da biste smanjili stres zbog ionako teške situacije, otpustite brzo i pošteno. Iskreno procenite šta treba da uradite da bi svetla ostala upaljena, a zatim brzo donesite te odluke. Takođe budite pošteni i što je moguće transparentniji u pogledu načina na koji su ove odluke donete. Izbegavajte lične preferencije da biste izbegli favorizovanje ili zlonamernost. I uvek sledite gore navedene osobine: Budite objektivni, iskreni i korisni!
5. Slušaj, slušaj, slušaj!
Veliki lideri su odlični slušaoci. Oni su u stanju da slušaju, sintetišu i deluju na osnovu onoga što su naučili. Slušanje je osnova ugostiteljstva, jer gradi međusobno razumevanje, značajne odnose i nezaboravna iskustva.
„Za hotelijere je najvažnije stvaranje pozitivnih rezultata za ljudska iskustva i međuljudske odnose. Vođenje hotela, kao i život, zavisi od toga kako se ljudi osećaju.“
I nije samo kod gostiju; ponekad se radi samo o tome da budete prijateljski raspoloženi za svoj tim. Ne morate biti terapeut, ali svakako morate biti tu da slušate. Često je vašem timu potrebno malo, samo da ih neko sasluša.
6. Budite dostupni svom osoblju
Mikromenadžment je neprijatelj. Upravljanje vremenom je ključno i delegiranje zadataka direktnim izveštajima će vas osloboditi da stvorite bolje radno okruženje za druge članove tima. Uspešni menadžeri jasno stavljaju do znanja da su menadžeri sa politikom otvorenih vrata. Izgradite poverenje sa svojim osobljem slušajući njihove brige i čineći sve što možete da ih rešite. Naravno, mnogo toga će biti van vaših ruku. Zato samo slušajte i saosećajte. Budite tu za svoje osoblje i oni će vam čuvati leđa. Čak i u teškim vremenima, ljudi znaju kada se prema njima postupa pošteno i sa poštovanjem – i to ostavlja trajan utisak.
Ponekad politika otvorenih vrata možda neće biti dovoljna da podstakne zaposlene da iznesu probleme. Takođe bi trebalo da ponudite anonimne kanale komunikacije. Nisu svi zadovoljni razgovorima licem u lice. Da biste smanjili tračeve, sprečili zloupotrebu i skratili razdaljinu između vas i vaših zaposlenih, napravite anonimni kanal za povratne informacije za svoje osoblje. Anonimnost vam pomaže da izgradite poverenje i brzo rešite probleme pre nego što izmaknu kontroli.
7. Prigrlite kreativnost, strpljivo
Kriza je idealno vreme za eksperimentisanje i isprobavanje novih stvari. Izvlači vas iz svakodnevne rutine i pruža priliku da prihvatite kreativnost. Sazovite svoje osoblje i ohrabrite ih da osmisle kreativne načine za rešavanje trenutne krize i izgradnju otpornosti za buduće.
Jedna od posledica kreativnosti je da često angažujete vaše osoblje. Većina ljudi dobro reaguje na traženje da razmotre ideje i doprinesu uspehu organizacije. Oslobađajući kreativnost svog osoblja, inspirišete i izvlačite najbolje, što takođe neguje potencijalne buduće lidere.
„Pravi izazov je biti taj lider koji može sve zajedno da pokrene u istom pravcu i izvuče ono najbolje iz svake osobe, inspirišući ih da budu bolje verzije nego što već jesu. Za sve velike stvari je potrebno vreme, strpljenje i puno ljubavi.”
8. Uradite više sa manje
Hoteli svuda pokušavaju da urade više sa manje. Manje je rezervacija što znači manje osoblja. Potražite mogućnosti da smanjite svoje operativne troškove i budete što efikasniji. Ako možete da nađete mesta u budžetu, investirajte u novu tehnologiju koja čuva standarde usluga uprkos nedostatku osoblja i smanjuje opterećenje vašeg malog tima preopterećenog zadacima.
Zasucite rukave i pokažite svom timu da nijedan zadatak nije premali, istupite i vodite svojim primerom. Ovakvo ponašanje će izgraditi poverenje i motivisati vaše osoblje, kao i stvoriti način razmišljanja „svi smo u ovome zajedno“.
9. Budite uslužni i skromni
Sjajni menadžeri nisu samo dobri slušaoci i jasni komunikatori, oni su takođe korisni i daju sve od sebe da pomognu svom timu po svaku cenu. Kao pouzdani resurs, pokazujete osoblju da vam je stalo i da je u redu da se posvete poslu. Onda kada otpuštate ljude, ponudite im da napišete pisma preporuke i pomozite im u traženju posla, kada disciplinujete pojedince, dajte jasne savete za poboljšanje učinka koji im pomažu da se poboljšaju. Kada šetate hotelom, budite od pomoći gostima i osoblju – uslužnost je ipak oblik gostoprimstva!
Takođe morate biti skromni. Kao neko na poziciji autoriteta, lako je misliti da vas vaša pozicija čini najboljom osobom za rešavanje problema. Ali to ostavlja posledice i dovodi do toga da se zaposleni osećaju neangažovanim na poslu, a to nije dobro.
Da bi se ovo izbeglo, lideri trebaju ne samo da slušaju, već i da pitaju.
„Lideri često smatraju da bi trebalo da imaju sve odgovore. U stvari, biti veliki vođa zahteva poniznost i postavljanje pravih pitanja. Otvaranje sebe snagama i znanju onih oko vas vodi vas na drugi nivo.”